۱۴۰۱ آذر ۱۳, یکشنبه

 راهنمای خرید میز ام دی اف برای کامپیوتر و لپ تاپ (جدید!!)

امروزه کامپیوتر به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی تبدیل شده است. با توجه به استفاده روزافزون از کامپیوتر و لپ تاپ نیاز به میز و صندلی کامپیوتر در هر خانه ای احساس می شود.
البته کامپیوتر را می توان روی هر میزی قرار داد اما بهتر است از میز و صندلی هایی که مخصوص این کار طراحی و ساخته شده اند استفاده کنید. زیرا میز و صندلی کامپیوتر برای کاربران ایمن تر بوده و از بروز مشکلات فیزیکی جلوگیری می کند.
هنگام خرید میز کامپیوتر باید به نکات مهمی مانند طراحی، جنس میز، ابعاد و ارتفاع میز و ... توجه کنید تا هم تجربه کاربری راحت داشته باشید و هم در دراز مدت از آسیب های جسمی جلوگیری کنید. . بنابراین هنگام خرید میز و صندلی کامپیوتر نکات زیر را در نظر بگیرید.
میز کامپیوتر

در واقع میز یک سطح نسبتا بزرگ است که می توانید وسایل خود را روی آن قرار دهید. این دستگاه رومیزی دارای چهار پا در پایین است.
اما میزهای کامپیوتر و لپ تاپ نیز به دلیل ظاهری که دارند با دیگر میزها متفاوت هستند. دلیل این امر تجهیزاتی است که اغلب در کنار کامپیوتر قرار می گیرند مانند: کیبورد، کیس، مانیتور، اسپیکر و .... .. این موارد جزو تجهیزات کامپیوتری محسوب می شوند پس باید در طراحی میز مخصوص او به این تجهیزات توجه کرد.
در مورد میز لپ تاپ هم باید گفت که ظاهر آن شبیه به میز اما کوچکتر است. تا لپ تاپ به راحتی در آن جا شود. اندازه این میز از یک میز کامپیوتر کوچکتر است. از آنجایی که لپ تاپ قابل حمل و جابجایی آسان است، سیستم کامپیوتری بزرگتر است. بنابراین طبیعی است که میز این دستگاه پرکاربرد از لپ تاپ بزرگتر باشد.
انواع میز کامپیوتر از نظر سایز و طراحی
میز مستطیلی

می توانید به راحتی میز گوشه را در هر جایی از اتاق خود قرار دهید.
میز کامپیوتر مستطیل شکل
میز L شکل

این میزها در بازار معروف و معروف هستند، شما به راحتی می توانید چنین میزهایی را گوشه دیوار اتاق خود قرار دهید. همچنین اگر در حین کار با کامپیوتر نیاز به همراه داشتن کتاب یا دفترچه ای داشتید، می توانید به راحتی آن را روی میز کنار میز خود قرار دهید و در صورت نیاز به آن مراجعه کنید.
جدول L
خرید آنلاین انواع میز کامپیوتر با کیفیت و زیبا با قیمت های مناسب
میز U شکل
میز U شکل بهترین میز کامپیوتر است زیرا استفاده از آن فضای زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. یک میز U شکل با قفسه یک سیستم مستقل و فضای اداری یا مطالعه عالی است.
در واقع این نوع میز فضای زیادی را در اتاق اشغال می کند، بنابراین برای اتاق های بزرگ مناسب است. با این نوع میزها علاوه بر راحتی، اتاق شما زیبا و عالی می شود.
میز کامپیوتر U شکل
میز برای گوشه اتاق مناسب است
این نوع میزها معمولا برای گوشه اتاق مناسب هستند. البته خیره شدن به دیوار ایده آل و سرگرم کننده نیست. اما اگر اتاق بسیار کوچکی دارید، پس این میز برای شما مناسب است. علیرغم اندازه کوچک اتاق، همچنان یک میز خواهید داشت که می توانید کامپیوتر و لوازم جانبی خود را در آن نگهداری کنید.
میز کامپیوتر دیواری
میزهای دیواری انواع مختلفی دارند، اما بیشتر آنها شبیه میزهای مستطیلی هستند، با این تفاوت که به دیوار چسبیده اند. در واقع می توانید این میز را به هر دیواری در خانه خود متصل کرده و آن را بالای کامپیوتر خود قرار دهید. میز دیواری پایه دار یا بدون پایه در بازار موجود است و شما می توانید با توجه به سلیقه خود مدل آن را تهیه کنید.
میز کامپیوتر روی دیوار
میز کنترل
میز کنترل یک منطقه بزرگ است که کاربر می تواند آن را مدیریت کند. آنها بیشتر برای مدیران مناسب هستند. ابعاد و رومیزی بسیار بزرگ است و کشوها، فضای ذخیره سازی و قفسه های زیادی وجود دارد تا مدیر به راحتی بتواند به کار خود رسیدگی کند.
رومیزی آن به شکل مستطیل، L و U شکل طراحی شده است که فضای زیادی را اشغال می کند. در انتخاب این میز باید به دکوراسیون فضا توجه کنید تا رنگ و ظاهر آن باعث خستگی مدیر نشود.
ابعاد استاندارد میز کامپیوتر
ارتفاع میز کامپیوتر
ارتفاع میز کامپیوتر نیز بسیار مهم است. ارتفاع میز باید متناسب با قد شما باشد، حتی اگر لازم است پاهایتان را کنار هم بگذارید، فضای کافی وجود دارد. همچنین بازوی شما باید راحت قرار گیرد و آرنج شما باید زاویه 90 درجه تشکیل دهد.
ارتفاع غیر استاندارد میز می تواند به مرور زمان آسیب های جبران ناپذیری به بدن شما وارد کند. ارتفاع استاندارد میز کامپیوتر ارگونومیک 76 سانتی متر است. البته این عدد بسته به قد شما بین 70 تا 76 سانتی متر متغیر است.
ابعاد میز کامپیوتر
تعداد کمی از افراد به عرض میز کامپیوتر اهمیت می دهند، اما اگر شما قد بلندی دارید و می خواهید میز خود را به دیوار بچسبانید، عرض کم میز شما را آزار می دهد. در این حالت باید پاهای خود را کمی خم کنید. اما عرض وسیع میز، پاهای شما را در بهترین مکان قرار می دهد.
عرض میز باید حداقل 60-45 سانتی متر باشد البته اگر میز را به دیوار نگذارید یا موردی جلوی میز نباشد یا فقط دو طرف آن باشد، می توانید به راحتی پاها را دراز کنید و نه دوباره نگران عرض میز باشید. .
در عوض، میزی بخرید که به اندازه کافی عریض یا عمیق باشد تا در اتاقی که می خواهید قرار بگیرد.

میز کامپیوتر چوبی
در تولید اکثر میزها از چوب معمولی، چوب صنعتی، نئوپان، نئوپان چند لایه، شیشه و فلز استفاده می شود. اگر بودجه کمی ندارید، بهتر است میزی بخرید که از چوب خالص ساخته شده باشد. میزهای فلزی یا نئوپان نسبتاً ارزان هستند.
اگر می‌خواهید رایانه‌تان برای مدت طولانی دوام بیاورد، چوب جامد بخرید و سراغ نئوپان نروید. البته چوب گران و سنگین است اما بسیار محکم و مقاوم است. همچنین چوب از مد نمی افتد و در صورت تمایل می توانید میزهای مختلفی با طرح های زیبا که روی آن ها نقاشی شده است پیدا کنید.

راهنمای خرید کتابخانه برای اتاق دختر و پسر در سال 2022

 اگر قصد تهیه کتابخانه برای کودکان و فرزند خود را دارید در این مقاله به شما کمک میکنیم تا بهترین کتابخانه را انتخاب کنید. برای خرید کتابخانه...